Bir elektrikli otomobil nasıl bu kadar yüksek performans gösterebilir?
Hızı ve gücüyle adından söz ettiren bu model, sürücülere unutulmaz bir deneyim sunmaya hazırlanıyor.
Xiaomi, akıllı telefon ve akıllı ev aletleriyle tanınan elektronik devi, farklı bir alanda rekabete giriyor. Uzun süredir beklenen elektrikli araç pazarına ilk adımını, şık tasarımlı SU7 sedan modeli ile 28 Mart’ta atıyor. SU7, 25 Mart’tan itibaren test sürüşleri için kullanıcılara açılacak ve aracı görmek isteyenler, Çin’deki 59 mağazada sergilenen aracı inceleyebilecekler.
SU7‘nin fiyatlandırması büyük bir merak konusu olmaya devam ediyor. Xiaomi CEO’su Lei Jun’un “biraz pahalı olabilir” yönündeki ima etmesine karşın, sektörde dolaşan bilgilere göre aracın fiyatı 250.000 ile 370.000 RMB (yaklaşık 32.600 – 48.500€) arasında değişiyor. Bu fiyat aralığı, SU7‘yi Tesla Model 3 gibi piyasadaki kurulu rakiplerle doğrudan rekabete sokacak. Xiaomi’nin, yoğun ve fiyat hassasiyeti yüksek elektrikli araç pazarında, SU7’nin vaat ettiği teknoloji ve kusursuz kullanıcı deneyimini alıcıların gözünde maliyetini haklı çıkaracak şekilde sunması gerekiyor.
Porsche ise bugün Taycan Turbo GT modelini tanıtarak elektrikli araçlarda performans anlayışını yeniden şekillendiriyor. Taycan Turbo S’nin zaten olağanüstü performansını bir üst seviyeye taşıyan bu modeller, EV teknolojisinin sınırlarını zorlama sözü veriyor.
Bir elektrikli otomobil nasıl bu kadar yüksek performans gösterebilir?
TaycanTurboGT, 815 kW’lık zirve güç çıkışına ulaşabilme kapasitesine sahip. Son teknoloji silikon karbür darbe invertörü, geliştirilmiş arka aks motoruna elektron akışını iterek durdurulamaz tork ve şimşek hızında bir ivmelenme sağlıyor. Başlangıç Kontrolü, kısa bir süre için overboost gücünü serbest bırakarak, 0-100 km/s hızlanmayı 2,3 saniyede (Weissach paketiyle 2,2 saniyede) tamamlamaya olanak tanıyor ve hız 200 km/s’ye ulaşınca bile bu performans sadece 7 saniyenin altında bir sürede gerçekleşiyor.
Taycan modelleri, köşeleri dönerken de üstün performans sergiliyor. Porsche’un dikkatli şasi ve süspansiyon ayarları, yüksek performanslı lastikler ve hafif bileşenler ile agilite, düz çizgi ivmesiyle eşleşiyor. Porsche‘nin geliştirme sürücüsü Lars Kern, yeni aracıyla iki efsanevi pistte rekorlar kırarak Taycan Turbo GT‘nin yalnızca ham güçle ilgili olmadığını, mükemmel bir paket olarak pist yeteneklerinin her sistemden, ivmelenmeden frenlemeye, köşe tutuşundan aerodinamik stabiliteye kadar uyum içinde çalıştığını kanıtlıyor.
Taycan Turbo GT modelleri, sadece EV performansının sınırlarını yeniden tanımlamakla kalmıyor, aynı zamanda sürüş tutkunlarının içten yanmalı motorların kaybını yas tutmalarına gerek kalmayacağı bir geleceğin kapılarını aralıyor. Elektrikli performansın çağı geldi ve her zamankinden daha heyecan verici. Bu tecrübenin bir bedeli var elbette; Taycan Turbo GT’nin başlangıç fiyatı ABD’de 216.200€’dan (Avrupa’da 240.000€) başlıyor. Ancak, Weissach paketi, Porsche’nin ilk elektrikli pist aracını hafta sonu savaşçıları için cazip bir seçenek haline getiren ücretsiz bir seçenek olarak sunuluyor.